5 Nemme Design Tips Til Din Webshop

For At Øge Din Konvertering

Et godt design er det vigtigste for at skaffe konverteringer online. Dette viser en undersøgelse fra Stanford University

I denne undersøgelse viste det sig nemlig at hele 46,1% af testpersonerne synes at et godt design udseende er afgørende for en hjemmesides troværdighed, hvortil de resterende 53,9% er fordelt over 17 andre kategorier, som f.eks. struktur og funktioner.

Derfor er det vigtig med et godt design for at kunne konvertere online. Men det kan være svært at lave et godt design, for hvad er et godt design lige præcis?

Derfor har jeg lavet en liste over 8 design tips, som du nemt kan implementere med det samme, uden at have den helt store design forståelse.

Brug Ansigter

For at kunne konvertere er det vigtigt at brugerne har tillid til dig. Og til at skabe tillid er billeder af ansigter en rigtig god ting at bruge, og særligt billeder af folk der smiler. Faktisk viser nogle studier at brugen af ansigter har øget deres konvertering med hele 102,5%.

Så prøv at skifte nogle af dine billeder ud med folk der smiler, og se hvad det kan gøre for din konvertering.

MHS eksempel på ansigter brugt til webdesign - Marco Hammer Portfolio

Knapper Skal Være Røde

Undersøgelser viser at rød er den mest anvendte farve for en call to action knap på top 100  Alexa Shopping. Samt har Performable lavet en test kaldet “Green vs. Red” hvor deres deres konvertering steg med 21% efter de skiftede fra en grøn knap til en rød. 

Der er selvfølgelig ingen regler uden undtagelser, og selvom 20% af Alaxa shoppings top 100 bruger en rød knap til deres konverteringer, er det ikke sikkert at det er det der fungere bedst for dig.

Den nørdede logik bag dette er at mange af de sider som bruger en rød call to action knap generelt bruger meget grøn på deres sider, hvilket får den røde knap til skille sig ekstra meget ud. Dette skyldes at rød og grøn er komplimentere kontraster, hvilket vil sige at de ligger i hver sin ende af farveskalaen og derfor fremhæver hinanden. 


Så for at gøre det nemt og enkelt for dig, så har jeg lavet et lille “Cheat Sheet” til dig:

  • Hvis din side er meget Grøn, så brug en Rød call to action knap
  • Hvis din side er meget Rød, så brug en Grøn call to action knap
  • Hvis din side er meget Blå, så brug en Orange call to action knap
  • Hvis din side er meget Orange/Gul, så brug en Blå call to action knap

Brug Video

Video er fremtiden og det er samtidig noget der kan hjælpe med at øge din konvertering. Et studie fra Eyeviewdigital.com viser nemlig at videoer på landingssider kan øge din konvertering med 80%. Så det er helt klart værd at bruge lidt ekstra tid på at lave en video.

Det kan selvfølgelig være svært lige at finde ud af hvordan man skal gribe sådan en video an, så hvis du er interesseret, så har Unbounce lavet en udmærket guide til dette. Du kan finde video guiden her. Eller se et eksempel på en video der sælger et produkt herunder:

Fængende Overskrift

Sørg for at det første dine besøgende ser er en overskrift som virkelig taler til dem. undersøgelser viser at de fleste folk vil forlade din hjemmeside inden der er gået 8 sekunder. Så det er vigtigt at du overtaler folk til at blive inden disse 8 sekunder er gået.

En måde hvorpå du kan fange folk med din overskrift er ved at skrive helt kort og præcist hvad du tilbyder, og hvad du kan gøre for dem.

Jeg har f.eks. til dette indlæg lavet en overskrift der hedder “5 Nemme Design Tips Til At Øge Din Konvertering”, så her vidste du allerede fra start at hvis du bliver her på siden og læser dette, så vil du få 5 nemme tips til at øge din konvertering. 

Social Proof

Dine besøgende skal have tillid til dig før de vil begynde at konvertere. Og hvis de ikke helt har tillid til dig efter hvad du selv har fortalt dem, så kan de i hvert fald få det efter de har hørt hvad andre folk siger om dig.

Social proof betyder nemlig at folk han få mere tillid til dig hvis de kan se at andre folk også har det.

Dette er der selvfølgelig mange måder at gøre på f.eks. ved at lade folk skrive kommentarer til dine ydelser, bruge udsagn fra kunder, eller bare vise at du er på de sociale medier og at der er mange der synes godt om dine ting.

En måde jeg selv ofte har brugt er ved at tage nogle af de gode anmeldelser fra trustpilot, og så bruge dem som citater diverse steder. Dette kunne bla. være på billeder eller i metadescription på forskellige sider.

“Marco Hammer har lavet en OK portfolio og det fortjener da lidt ros …”

Marco Hammer AnsigtMarco Hammer, MHS

Konklusion

Der er mange måder hvorpå du nemt kan øge dine konverteringer og disse 5 ovenstående design tips er blot nogle af dem. Ved at bruge disse tips kan du i hvert fald hurtigt og nemt øge dine konverteringer. jeg håber du kunne bruge denne liste og hvis du har lyst, så vil jeg meget gerne vide hvilket af disse 5 tips du fandt mest brugbar?